1. Як будується піар-компанія громадських та благодійних організацій
Піар-компанії нашої громадської організації будуються на особистих зв'язках, лідерах думок, власних медіа-ресурсах, на системному підході щодо створення і просування бренду організації та її членів.
Тож нетворкінг ніхто не відміняв.
На перший план ми ставимо не тільки якість і рівень втілених проектів, але і те, як кожен член організації позиціонує себе в суспільстві, як вибудовує відносини зі своїм оточенням. Люди завжди ідуть на людей, охоче слідкують за новинами, діями і думками тих, хто поряд та здатен надихати власним прикладом.
Останні піар-компанії наших двох проектів будувались виключно на особистих зв'язках і системній роботі в соціальних мережах кожного члену проекту.
В результаті отримали безкоштовні публікації в медіа, "сарафанне радіо", спонсорську підтримку, нових членів організації, продовження діяльності та відданих прихильників серед цільової аудиторії.
Починаючи з 2016 року слоган нашої організації: "До довіри через відкритість!" Він будується на словах Марка Леві: "Довіра - ось найцінніша і тендітна річ на світі. Без неї нічого не вийде!"
Відчуваючи такий підхід, люди охоче долучаються до наших ініціатив, як офлайн так і онлайн, допомагають не тільки втілювати, але і розповсюджувати інформацію вже маючи власний досвід спілкування або співпраці з нами.
Робота в громадському секторі будується, перш за все, на довірі! Чим гірше репутація організації або її окремих членів, тим складніше будувати піар-компанію.
2. Як отримати публікації в медіа без грошей.
Коротко розповім про кейс з розбором стратегії, алгоритмом і результатами.
Проект «Я - Поліція майбутнього» - молодіжна соціальна ініціатива, мета якої - налагодити співпрацю населення та поліції.
В процесі реалізації команда проекту прийшла до ідеї провести кілька не запланованих тренінгів і форум-театр для Молодіжної ліги майбутніх поліцейських, самих поліцейських і студентів-правознавців.
Навіщо? Щоб реалізувати масштабну задумку проекту - Флешмоб громадської безпеки, потрібна активна і широка підтримка громадськості. Багато піару в такому проекті бути не може. Тренінги проводили самостійно, а форум-театр погодились провести тренерки-джокери партнерської організації.
Аудиторія проекту - це різні люди, так як тематика ініціативи базова і стосується життя і безпеки громади. Для журналістів тема взаємодії поліції та населення і безпеки громади в цілому, також важлива. Тому впевнені, в суспільній користі ми почали запрошувати представників поліції, влади, ЗМІ, блогерів, лідерів думок, активістів, друзів і соціальних партнерів - взяти участь в заході. Мета Флешмобу громадської безпеки полягала в тому, щоб не тільки зібратись в одному місці якомога більше людей, але і показати приклад соціальної згуртованості громади і в Інтернет просторі також. Тому запрошували не зважаючи на територію проведення самого заходу.
Велика частина запрошених була вже напрацьованими контактами команди проекту з особистих зустрічей і нетворкінгових івентів. З теплими контактами розмовляти простіше, згадуючи, де ми познайомилися і які у нас спільні інтереси. Звичайно, були і ті, з ким ніхто з піар-команди нашого проекту не був знайомий. Для таких холодних контактів починали розмову з короткого конкретного пітчу.
Ми не говорили: «Напишіть про нас або наш проект». Ми озвучували пітч і нашу місію: "Відповідальність починається з мене: право і порядок!" і пропонували готові прес-релізи, яскравий фото і відео контент. Згадували те, що в соціальному проекті важливо паблісіті, обізнаність людей про тему, якою ми займаємося, які проблеми вирішуємо.
Важливо - ми давали свободу писати про нас чи ні, скільки писати і як саме. Скажу відверто, на початку запуску проекту такий підхід не спрацював і широке анонсування не відбулося. Ключовим та зрушувальним, як ми і розраховували, став перший же тренінг-знайомство учасників під кодовою назвою "Місія нездійсненна". Потім закріпили впевненість перших результатів на тренінгу "Лідерство в Інтернет 4.0 та управління довірою в соціальних медіа", який провів бізнес-тренер и консультант, спеціаліст в області Digital-маркетинга Ілля Злобін.
Як тільки кожен учасник проекту ( це 30 молодих людей і 5 членів піар-команди) почав контактувати з Інтрнет-аудиторією - розпочався справжній бум в соціальних мережах, привернення всебічної уваги до учасників проекту, поліції, проблем безпеки, насильства і байдужості людей до проблем тих, хто поруч і потребує допомоги.
У підсумку багато відгукнулися, підтримали проект, проявили інтерес. Ті, хто не змогли прийняти участь особисто, рекомендували колегам і постили інформацію.
Інформацію про наш проект і його учасників поширили більше 30-ти блогерів, активістів, посадових осіб, медійників ЗМІ та просто не байдужих громадян. Загальний охват Інтернет-пуюлікацій більше ніж 8 тис. осіб.
У партнери ми знайшли громадські організації, гармонійні з «майбутніми поліцейськими» за своєю тематикою і візією. Вони допомогли нам з приміщенням для тренінгу, обладнанням, призами і подарунками, а також інформаційною підтримкою.
Основний меседж проекту "Відповідальність починається з мене: право і порядок!". Кропітлива і системна робота із громадськістю і засобами масової інформації, їх особиста позиція в питанні безпеки і взаємодії громади і поліції обїєднали зусилля і згуртували суспільство навколо проблеми та виховали Амбасадорів безпеки, які не тільки готові просувати наш проект і допомагати його популяризації, але і запровадили власний проект "Коло довіри"!
Який висновок ми зробили?
- Партнерство, відкритість і експерименти з форматами проведення заходів, виходячи за нерухомі рамки тільки однієї спрямованості проекту, часто призводять до приголомшливих результатів. Так, наша ініціатива була націлена, в першу чергу, на молодь. Але, тримаючи очі широко відкритими, можна побачити додаткові потреби з боку інших аудиторій і можливості для розвитку.
- Важливо те, що остаточний результат - це зовсім не публікації в ЗМІ. Ефект - зав'язані знайомства, продуктивні зв'язки, інвестиції в лояльність до проекту, його команди і репутація організації, що дає змогу досягати більш амбіційних цілей.
3. Чек-лист для піарника неприбуткової організації або як привернути увагу ЗМІ до свого проекту.
* Будьте дійсно корисні людям. Вирішуйте конкретні реальні проблеми або пропонуйте корисні речі, які відповідають вашим особистим цінностям. Будьте щирим і відвертим;
* Покажіть ваші досягнення. Що ви вже зробили і що робите кожен день на шляху до своєї мети.
* Дайте відповідь собі: "Чому люди, до яких ви звертаєтеся, можуть вам допомогти?"
* Будьте відкриті до пропозицій, питань і критики, з боку людей - навіть якщо вони не ваша ЦА
* Будьте щедрими. Діліться інформацією, робіть вигідні пропозиції чи подарунки (доречи, тренінги та зустрічі в Мотиваційному клубі безкоштовні), але не дозволяйте відчувати «належними» вам;
* Покажіть свободу дій людям, яких ви залучаєте до проекту;
* Заведіть файл з контактами лідерів думок, блогерів, ЗМІ та активістів. Записуйте туди також номери та профілі друзів в соціальних мережах.
* Підтримуйте зв'язок та вибудовуйте особисті відносини - ваші контакти можуть здорово допомогти.
Читайте также:
Читайте также:
Комментариев нет:
Отправить комментарий